Hanna - AuPair i Australien

16/4 Torsdag

Publicerad 2015-04-16 06:23:09 i Au Pair,

Hej! 
Idag är en jobbig dag men ändå helt okej. Imorgon kväll åker jag till Melbourne med Amanda och Dustin. Dom ska på bröllop där på lördag så jag ska sova med dom och sedan träffa Anna på lördag. På söndag flyger vi till Cairns. 
 
Ikväll ska vi ha familjemiddag och jag fick välja min favorit... Rostat lamm, grönsaker, rostade potatis, sötpotatis, pumpa, brunsås, mint gelé.... sååå gott!!!!  
Rachels familj kommer över ikväll och säger hejdå, jag tror inte jag kommer kunna hålla tårarna inne då. 
 
I helgen som var hade jag och mina kompisar lite extra fest eftersom det var min sista helg i Swan Hill. Vi var hemma hos Stephanie innan vi gick ut. 
 
 
Det blev en väääldigt lång kväll men jag hade så otroligt kul och det kunde inte slutat på ett bättre sätt! 
Dagen efter skulle vi ha familjefrukost... 
Men eftersom Dustin varit iväg på ett evenemang i helgen då man gick för pengar så kunde han inte ens komma upp ur sängen på söndagen för att äta frukost med oss. Han gick 11 mil och 7 km i sträck! Utan att stanna, dom åt och drack på vägen. Det var nästan en vecka sedan nu men han kan fortfarande inte gå normalt stackarn. 
I alla fall, jag Amanda och barnen åkte till Spoons och åt frukost. Jag var såååå sjukt trött men det var gott och trevligt. 
 
Jag glömde.... 
På dagen innan festen på Lördagen så åkte jag Amanda och barnen Pyap. Det är en speciell båt som dom har här i Swan Hill, den går på floden och var så mysigt. Det är många turister som kommer och åker på den turen här. Vi bokade den biljetten för flera månader sedan men det har inte blivit av att vi gjort den, men nu gjorde vi de till slut. 
Det var riktigt fint och trevligt.  Jag älskar floden! 
 
 
 
Igår var jag o fixa mina naglar på kvällen, fick ett presentkort på det i födelsedagspresent av Wendy, barnens farmor. 
Efter det åkte jag ner till floden där jag träffade några av mina vänner, vi åt kvällsmat där.. eller sätta sagt jag köpte Subway och tog med mig dit. 
Jag kommer sakna mina vänner så otroligt mycket. 
Var tvungen att säga hejdå till några av dom igår. Några av dom kommer till Melbourne när jag åker dit om tre veckor innan jag åker hem. 
Jag har verkligen super bra vänner här ! ♡ 
Vill inte lämna dom alls ! 
 
 
 
Idag har jag och Belle varit i parken och lekt med Jay. Dom är så söta ihop. Snart kommer dom stora barnen hem och då ska vi på simlektion innan familje kvällen ♡ Sista kvällen med barnen! :( ♡ 
 
Hoppas ni alla har det super bra... 
Kram på er ! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Följ min resa som Au Pair i Australien, Swan Hill i sex månader och sen även resande runt om i landet!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela