Hanna - AuPair i Australien

7/4 Tisdag (extra inlägg)

Publicerad 2015-04-07 13:56:46 i Au Pair,

Hej... igen ! 
Japp nu ligger jag i sängen och skriver ett extra inlägg här ikväll. 
Klockan är nu 21.46,  jag är redan redo för natten för jag är så sjukt trött. 
Okej, anledningen till inlägget... DET ÄR SÅ SJUKT KALLT! 
Vad är detta?! Jag som trodde att jag var i Australien? 
Det har blivit höst! Idag har det varit kallt och blåsigt hela dagen. Igår frös vi.. men idag, shiiit! Vi har varit hur frusna som helst hela dagen. 
Det har ändå varit runt 16 grader på dagen idag men här känns det som svensk vinter med snö fast utan snö... Så konstig känsla. Det är alltid varmare ute än inne också, väldigt märkligt. 
Jag tror det är därför att husen här är inte alls isolerade så bra som i Sverige så när det blåser kommer den kalla vinden in men sen stannar den inne. KALLT! 
I natt ska det bli 7 grader ute. 
I min säng just nu kan jag tala om att.... 
Jag har en sov t-skirt, en tjock stickad tröja, pyjamas byxor och sockar på mig... Över mig har jag ett lakan, ett vad dom kallar vintertäcke, en tunn filt och en tjock filt PLUS en uppvärmd vetekudde vid mina fötter.
Jag körde även på pappas teknik innan jag la mig ikväll, jag körde med hårtorken under täcket för att värma sängen lite extra. Hahaha... 
Ja, DET ÄR KALLT. 
 
Jag var bara tvungen att skriva detta och berätta att det är inte alls bara varma glassdagar här i Australien!  
Här nere i Söder är det bra kallt! Om två veckor är jag mer upp Norr då får jag förmodligen värme igen... (men då lär jag sakna min fina familj här)..
 
Aja, nu ska jag snart sova! 
Ha det bra allihopa! :) 
Jag tänker på er era stackare som fryser där hemma i sverige... Hoppas eran braskamin fungerar! Det gjorde inte våran här, haha otur i oturen... den var trasig när vi skulle starta den igår. 
God natt! :) 
 
Min fina sov stil.... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Följ min resa som Au Pair i Australien, Swan Hill i sex månader och sen även resande runt om i landet!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela