Hanna - AuPair i Australien

7/4 Tisdag

Publicerad 2015-04-07 05:16:48 i Au Pair,

Hej! 
Hur har påsken varit?! 
Min har varit bra! Påsktårta, mat, choklad, choklad och mer choklad!  
Här går man in för chokladen! Hela kylen är fortfarande full, helt livsfarligt när man gillar det så mycket som jag gör. 
Barnen och Dustin har varit på farmen och campat fredag-söndag.
I fredags hade jag och Amanda vad hon kallade "låtsas-mor och dotter" middag. Jätte mysigt, vi pratade o pratade i flera timmar. 
I lördags åkte jag till marknaden med farmorn och Amanda åkte till farmen. Efter marknaden åkte jag också ut till farmen en sväng sen åkte vi hem jag o Amanda.  Vi åt thaimat ihop på kvällen innan jag åkte till Micki och träffade mina vänner. Vi hade super trevligt och skrattade massor! haha. 
Sen gick vi ut o dansa!
I söndags o måndags hade vi lugn dag och idag har vi gjort massa ärenden på stan och firat lilla grannen Charlee som fyller 4 idag. Så söt! 
 
Jag och Amanda gjorde pumpsoppa igår... SÅ GOTT! 
Det måste göras när jag kommer hem! 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Eve

Publicerad 2015-04-15 04:22:39

Din blogg är verkligen inspirerande, älskar att läsa dina inlägg om au pair livet i Australien, själv funderar jag på att bli au pair i Australien nästa år efter att jag gått ut gymnasiet och då undrar jag vad fick dig att välja Australien? Vad finns det att göra i Australien/vad kan du tipsa om? Hur är maten där?

Är det inte jobbigt att inte se sin familj och sina vänner varje dag? Hur hanterar du det?

Visste du direkt att du ville välja Australien?

Skulle bli glad om du ville/kunde svara på mina frågor :)

Svar: Hej Eve!Vad kul att du läser min blogg.
Att besluta mig för att åka till Australien och jobba som AuPair var svårt eftersom jag lämnade vänner och familj hemma. Men jag vet att dom kommer alltid finnas där när jag kommer tillbaka.
Nu är det tvärt om, nu vill jag inte lämna mina vänner och min hostfamilj här för jag vet inte om jag kommer att få se dom igen. Min aupair tid är slut på Fredag och den här veckan är nog den jobbigaste i mitt liv hittills då jag måste säga hejdå till så många.
Jag valde helt enkelt Australien för att jag alltid har velat åka hit, inget annat. Det var de landet som jag kände lockade.
Jag åkte med en organisation vilket har känts säkert men jag tipsar att åka provat för det är så mycket billigare.
I australien kan man göra såååååååå mycket! Det kan jag inte ens skriva om. Jag älskar Melbourne och östkusten.
Jag ska resa tre veckor till med start nästa vecka innan jag flyger hem till sverige. Så läs min blogg så får du reda på lite vad man kan göra.
Maten är riktigt god! Liknande Sverige.
Jag rekommenderar dig absolut att åka till Australien och jobba som AuPair! Se till att vara framåt, träffa vänner och var inte blyg!
Ha det bäst!!!
Hanna

Postat av: Eve

Publicerad 2015-04-17 23:16:24

Hej Hanna!

Kan förstå att det måste kännas jobbigt, men tror att det ändå är härligt att åka hem för att se sin familj och vännerna i Sverige och du kan någon gång i livet åka till Australien igen!

Tack för dina tips! Får hoppas på att hinna samla ihop pengar för att åka till Australien(det är ganska dyrt att åka dit som au pair vad jag vet), men det lockar mig faktiskt att åka dit,när jag läser din blogg och vad jag läst annars om Australien.

Vilken organisation åkte du med? Hur lyckades du samla ihop pengar?

Hoppas du får det härligt med din resa och njut in i det sista och lycka till med resten av din tid som du har kvar :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Följ min resa som Au Pair i Australien, Swan Hill i sex månader och sen även resande runt om i landet!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela