Hanna - AuPair i Australien

6/5

Publicerad 2015-05-06 14:50:01 i Au Pair,

 
Hej ! 
Japp nu har vi varit ute i outbacken här i Darwin! Vilket innebär typ att vi varit ute på vishan uppe i norra australien. I regnskogen/öknen/vildmarken...
Vi har varit i Kakadu national park och även Lichfield national park.
Vi har varit på en tre dagars tur men en guide som tyvärr var riktigt dålig. Han har nog jobbat för länge så han hade ingen gnista kvar av sitt jobb, han var dock väldigt kunnig. Jag lärde mig massor om tex termiter, aboriginer och mycket kultur från Norra Australien. 
Vi har badat i massa olika vattenfall och stenpooler, alltså pooler som har bildats av regnvatten... där finns också krokodiler på vissa ställen, så ja.. jag har nu även badat med krokodiler. 
Vi var ute på en båt och tittade på stora krokodiler och vi såg tre stycken... så stora! Super häftiga.
Sista natten sov jag och Erika i en swahg vilket innebär att vi sov på en madrass på marken med bara ett myggnät över oss. Det var fullmåne och himlen var så himla fin även fast det inte var helt stjärnklart. 
Det var lite läskigt när det hoppade wallabies  (mini kängrus) , paddor större än min hand och påfåglar över allt runt om... plus att guiden hade sett en Dingo i närheten på kvällen. 
Kändes lite konstigt men så häftigt, så nu har jag gjort det också. Ingenting av detta trodde jag ju att jag skulle klara av att göra för ett år sen. 
Man växer så jätte mycket av att resa! Jag känner mig som en helt ny person med mycket annan syn på allt än vad jag hade förut! Så intressant hur ett land, andra personer och annam kultur kan förändra en person så. 
 
Här är lite bilder från trippen....
 
 
Imorgon har vi hela dagen här i Darwin och sedan flyger vi till Melbourne på kvällen! 
Ha det super bra allihopa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Följ min resa som Au Pair i Australien, Swan Hill i sex månader och sen även resande runt om i landet!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela